Van 16 tot en met 20 november coördineerde OVAL voor de derde maal de Week van de Werkstress. Een extra bijzondere en uitdagende week, omdat deze vrijwel volledig digitaal is ingevuld. Het thema ‘Blijf in balans’ sloot aan op de actualiteit. Er was veel aandacht voor thuiswerken en voor de mentale en fysieke effecten van de coronacrisis met goedbezochte events, relevante content en meer aandacht dan ooit via de social media kanalen. Hierbij de belangrijkste wapenfeiten en resultaten uit de campagne.
- Het thema ‘Blijf in balans’ bleek een voltreffer en werd breed gedeeld.
- Op maandag 16 november was de aftrap door staatssecretaris SZW Bas van ’t Wout en SER-voorzitter Mariëtte Hamer met 165 live kijkers, die ook veelvuldig is teruggekeken.
- Het webinar met Alles is gezondheid over Positieve Gezondheid trok met een andere, bredere kijk op gezondheid en inzetbaarheid 200 deelnemers en is veel gedeeld en bekeken.
- In de media is veel aandacht besteed aan de Week van de Werkstress. Op basis van het persbericht ‘Kosten werkstress voor werkgevers onverminderd hoog. Thuissituatie vaak bepalend voor stress tijdens coronacrisis’ en de factsheet over werkstress van TNO waren er 54 items op onder meer Radio 1, RTL Nieuws, Hart van Nederland, AD, Parool, vele regionale kranten en vakbladen.
- 33.815 bezoeken aan de website www.werkstress2020.nl
- 277.015 weergaves op LinkedIn
- 53.7333 weergaves op Twitter
- Er is extra veel aandacht besteed aan het produceren van relevante content zoals thuiswerkportretten, video’s en artikelen.
- Vanaf maart is gestart met het verspreiden van een Nieuwsflits rond het thema. In totaal zijn 10 edities verspreid die waren gevuld met feiten, inspiratie en updates.
- Honderden bedrijven hebben activiteiten georganiseerd voor hun eigen medewerkers en/of voor anderen.
- 20 organisaties hebben zich als partner aan de Week van de Werkstress verbonden. Daarnaast is een subsidie verkregen van Instituut Gak.
- Een substantieel deel van de OVAL-leden is aangehaakt op de Week van de Werkstress, door middel van het organiseren van activiteiten voor (potentiele) klanten en/of voor de eigen medewerkers.
Geconcludeerd mag worden dat de Week van de Werkstress tot veel aandacht voor belangrijke onderwerpen als werkstress, mentale vitaliteit en thuiswerken heeft geleid.
We danken iedereen die vanuit zijn of haar eigen organisatie heeft bijgedragen aan de Week van de Werkstress 2020 heel hartelijk. Samen hebben we iets neergezet waar we met trots op terugkijken en op voortbouwen.