Leden login

Vul hieronder uw wachtwoord en gebruikersnaam in.

Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Heeft u nog geen account? Meld u dan nu aan via onze lid worden pagina.

Uit het jaarverslag 2020 van de Geschillencommissie Arbodiensten en de Geschillencommissie OVAL blijkt dat het aantal aangebrachte klachten in 2020 ten opzichte van de voorgaande jaren is afgenomen tot 19 klachten.

Van de in totaal 19 ingediende klachten in 2020 heeft de Geschillencommissie Arbodiensten 5 klachten in behandeling genomen. De Geschillencommissie OVAL heeft in 2020 1 klacht in behandeling genomen. De overige 14 klachten zijn niet in behandeling genomen, omdat bijvoorbeeld de interne klachtenprocedure van verweerder nog niet was afgerond, er alsnog tot een oplossing is gekomen of de arbodienst tegen wie de klacht zich richtte niet was aangesloten bij OVAL en niet heeft ingestemd met verdere behandeling van het geschil door de Geschillencommissie.

Van de 6 in 2020 ingediende klachten die de Geschillencommissies in behandeling hebben genomen, heeft een hoorzitting plaatsgevonden. Van deze klachten heeft de Geschillencommissie 1 klacht gegrond, 3 klachten gedeeltelijk gegrond en 1 klacht ongegrond verklaard. Voor één klacht heeft de Geschillencommissie (vooralsnog) geen inhoudelijke uitspraak kunnen doen. Gelet op de duizenden contacten die dagelijks vanuit arbodiensten plaats vinden is het aantal klachten dat bij de Geschillencommissie wordt ingediend wederom erg laag. Het relatief geringe aantal klachten in 2020 komt vermoedelijk ook door het goed functioneren van de interne klachtprocedures binnen de arbodiensten.

10/05/2021

Wilt u meer informatie over dit artikel?

Neem dan contact met ons op.

Email Facebook Google LinkedIn Twitter