Leden login

Vul hieronder uw wachtwoord en gebruikersnaam in.

Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Heeft u nog geen account? Meld u dan nu aan via onze lid worden pagina.

Over Alpina @ Work

Bijdragen aan het succes van ondernemers door het werkende leven van medewerkers te verbeteren. Dat is waar Alpina@Work voor gaat en staat.

Ondernemers zijn volgens de Arbowet verplicht goed voor hun personeel te zorgen. Daar komt veel bij kijken, zoals een veilige werkomgeving, vitaal personeel en effectieve begeleiding. Wij zijn er van overtuigd dat een effectieve aanpak op het gebied van HR, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid een cruciale factor is voor een succesvolle bedrijfsvoering. En daar ondersteunen wij maximaal in.

Focus

Bij Alpina@Work pakken wij zaken net even anders aan. Wij denken in mogelijkheden. Wat kan iemand wel? We maken de werkplek onderdeel van het herstel. En het allerbelangrijkst, wat wij doen is mensenwerk. Geen beter medicijn dan oprechte aandacht. Daarom zijn we als arbodienst betrokken, toegankelijk en persoonlijk.

Hier maken wij het verschil:

1. Integrale aanpak

We begeleiden bij het vormgeven en uitvoeren van het gezondheidsbeleid. Zo ondersteunen we medewerkers niet alleen bij het voorkomen van verzuim, maar ook bij (mogelijke) re-integratie. Naast begeleiding is er ook veel aandacht voor de eigen verantwoordelijkheid van de medewerker in het proces. De complexe wettelijke regels binnen het domein van preventie, personeelszaken, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid zijn er met reden. Toch mag je dit niet verwarren met de praktische menselijke behoeften in het dagelijks leven. Onze uitdaging is om optimaal aan te sluiten bij wat ondernemers en medewerkers werkelijk nodig hebben. 

2. Deskundige betrokkenheid

Bij ons worden ondernemers gekoppeld aan een eigen casemanager. Dit betekent een vast aanspreekpunt. Daarnaast hebben we eigen bedrijfsartsen en POB’ers in dienst die vanuit een onafhankelijke positie adviseren. Tot slot beschikken we over een centraal aangestuurde Providerboog: een netwerk van nauwkeurig gekozen providers met elk zijn eigen professie. Dit stelt ons in staat om specifieke diensten aan te bieden, zoals mantelzorg, schuldhulpverlening en verslavingsproblematiek.

3. Soepel proces

Onze dienstverlening én specialisten zijn door het hele land gevestigd, waardoor hulp altijd dichtbij is. Naast onze landelijke dekking optimaliseren we de dienstverlening door realistisch risicomanagement, preventieve maatregelen en snelle interventies om verzuim zoveel als mogelijk te voorkomen. Mocht (langdurig) verzuim toch optreden, regel je alles gemakkelijk in ons online verzuimplatform ‘Xpert Suite’. Je hebt in dit systeem in één oogopslag inzicht in de dossierstatus.

Dienstverlening
● Duurzame inzetbaarheid
● Verzuimbegeleiding
● Arbeidsomstandigheden (o.a. RI&E en werkplekonderzoek)
● Preventie/gezondheid
● Re-integratie: begeleiding naar werk
● Jobcoaching
● Re-integratie tweede spoor
Offerte aanvraag

Werkgebieden

  • Drenthe
  • Overijssel
  • Gelderland
  • Groningen
  • Noord-Brabant
  • Limburg
  • Zeeland
  • Zuid-Holland
  • Noord-Holland

Normeringen

  • Wettelijk Certificaat Arbodiensten
  • ISO9001

Contact met Alpina @ Work

Heeft u een vraag over onze dienstverlening? Neem dan contact met ons op.

Wij werken voor...

  • Grootbedrijf
  • MKB
  • Branches/sectoren
  • O&O-fondsen
  • Verzekeraars
Email Facebook Google LinkedIn Twitter